Setulus Kasih Ibu' Contest by Dr. Shikin

Tuesday, July 15, 2014

Assalamualaikum & salam sejahtera.

 photo PicsArt_1399658091312_20140510_015633_zps327cecf4.jpg
Klik banner untuk join

Ucapan untuk ibu tersayang...

"Mama...you are my World"


Puisi Untuk Mama

Mama..
Kau adalah wanita yang telah melahirkanku
Merawatku, membesarkanku dan mendidikku
Hingga diriku menjadi dewasa

Mama..
Kau adalah wanita yang selalu siaga tatkala aku dalam buaian
Tatkala kaki-kakiku belum kuat untuk berdiri
Tatkala perutku terasa lapar dan haus
Tatkala kuterbangun di waktu pagi, siang dan malam hari

Mama..
Kau adalah wanita yang penuh perhatian
Bila aku sakit,
Bila aku terjatuh,
Bila aku menangis,
Dan bila aku kesepian

Mama..
Telah kupandang wajahmu diwaktu tidur
Terdapat sinar yang penuh dengan keredhaan
Terdapat sinar yang penuh dengan kesabaran
Terdapat sinar yang penuh dengan kasih dan sayang
Terdapat sinar kelelahan kerana aku

Aku yang selalu menyusahkanmu
Aku yang selalu merampas perhatianmu
Aku yang telah menghabiskan air susumu
Aku yang selalu menyusahkanmu hingga muncul tangismu

Mama..
Engkau menangis kerana aku
Engkau sedih kerana aku
Engkau menderita kerana aku
Engkau kurus kerana aku..(yg ni tak pasti..hehe)
Engkau korbankan segalanya untuk aku

Mama..
Jasamu tiada pernah terbalas
Jasamu tiada pernah terbeli
Jasamu tiada pernah berakhir
Jasamu tiada tara
Jasamu terlukis indah di dalam syurga

Mama..
Hanya doa yang mampu kupersembahkan untukmu
Kerana jasamu tiada pernah terbalas oleh apapun.


P/S: Ya Allah, ampunilah dosa-dosaku serta kedua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.




You Might Also Like

1 comments

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe