BERPIJAK DI BUMI NYATA

Wednesday, July 02, 2014

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Akhir-akhir ni memang Ana ada banyak masalah….macam-macam jenis…
Kadang-kadang rasa macam nak pecah kepala…
Lepas satu, satu masalah timbul…serabut kepala otak ni…
Yea lah..kalau makin meningkat dewasa ni, macam-macam yang difikirkan. 

Kalau tak boleh tidur malam tu, macam-macam yang diangankan.
Hati kita terlalu lembut barangkali...asyik memikirkan dia, sedangkan dia entah di mana.




Seberkas Pelangi Pagi 

Aku adalah merpati yang terbang 
Mengintari taman penuh bunga 
Bersama angin aku menatap 
Bersama awan aku merayap 
Bersama langit 
Bersama seberkas pelangi pagi 

Aku mencari hati yang teduh 
Tempat bersandar hati yang rapuh 
Yang mampu memberiku tenang 
Hingga aku tak lagi terbang 

Aku tahu ia tak menatapku 
Aku tahu ia tak menolehku 
Namun aku kan tetap di sini 
Menulis puisi 
Menanti hati 
Bersama seberkas pelangi pagi


Sumber: Kumpulan Puisi

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe