RESEPI AIR MATA KUCING

Friday, August 29, 2014

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Minum air mata kucing pulak...
Macam-macam air ada kat dunia ni...hehehe...
Mana yang lebih sedap antara panas dengan sejuk?
Kalau Ana lebih memilih yang panas...tak tahan lah sejuk-sejuk ni...
Minum manis ni kena beringat jugak...jangan selalu amalkan...
Ana minum pun waktu bila kebosanan melanda....asal bosan minum...
asal bosan minum...asal minum mesti bosan kan...hihihi...
Okey jom minum...


Boleh diminum panas...


Boleh diminum sejuk...


petua tambah susu ibu
Buah mata kucing kering - dibeli di supermarket

Bahan-Bahannya:
Mata kucing kering 
Barli - rebus (optional)
Kismis kuning
Air secukupnya
Gula melaka (ikut manis)
2 ketul Gula batu


direbus kembang hingga begini...


Cara Membuatnya:
Cuci buah mata kucing hingga bersih.
Masuk kesemua bahan kecuali gula melaka dan gula batu ke dalam periuk 
dan direbus dengan api sederhana sehingga buah mata kucing kembang.
Masukkan pula gula melaka dan gula batu dan masak hingga gula hancur dan sedikit pekat.
Siap dihidangkan panas atau sejuk.


Sumber gambar: Google.

You Might Also Like

6 comments

  1. Owh selalunya beli kt pasar malam je air ni.. tak pernah tau pula cara2 nak buatnya..

    ReplyDelete
  2. boleh cuba buat sendiri sebab tak susah mana pun...try laa buat nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak basi ke kalau letak barli? boleh tahan lama?

      Delete

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe