PUISI - KU LIHAT PERAHUMU MENJAUH

Thursday, September 25, 2014

Assalamualaikum & salam sejahtera.

Entah bila mula menggemari puisi-puisi ini tidaklah Ana perasan. 
Mungkin sejak dalam perut mama lagi kot...hahaha...
Kalau boleh makan bertemankan puisi, tidur bertemankan puisi,
siang malam dengan puisi jer...

Kalau korang tak suka dengan puisi, ikut suka korang lah...
Apa yang Ana tahu, Ana suka dengan semua puisi...
Lagi-lagi bila fikiran tengah melayang-layang bak kapas terbang...
terbang ke langit luas...terbang ke penjuru alam...

Di dalam blog ni ada pelbagai puisi sama ada ditulis sendiri dan ada jugak yang
disalin dari pelbagai sumber. Jom hayati puisi di bawah ni yea...




Di mana titik pertembungan
Antara cinta dan benci

Ikhlaskah diriku
Menerima kenyataan

Setelah apa terjadi
Mungkinkah
Aku tidak dapat membahagiakan

Ia tidak pernah menjadi mudah
Untuk aku menahan perahu cintamu
Agar terus berlabuh di dermaga hatiku

Pergilah kasih
Kejarlah keinginanmu
Cari dunia baru dalam mimpimu

Jangan pernah menoleh ke belakang
Kerana kamu akan bimbang
Melihat air mataku yg mengalir

Jatuh membasahi seluruh tubuhku
Jangan kau tanya betapa besarnya cintaku padamu
Jangan kau ingat betapa pahit perpisahan ini

Tapi
Ingatlah betapa indahnya saat kita bersama

Pergilah

Kejar apa yang kau mahu
Aku tidak akan pernah bermimpi lagi
Perahu cintamu kembali berlabuh di dermaga hatiku

Biarlah aku terpaku di hujung dermaga
Menatap perahu cintamu pergi menjauh
Sehingga semakin lama semakin malap dan akhirnya menghilang

Pergilah

Aku harus rela
Walau itu sangat menyakiti diriku sendiri

Di hatiku
Aku melihatmu

Tapi kini
Bayangan itu akan pergi untuk selamanya ... ..


Copy Paste


You Might Also Like

2 comments

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe