PUISI - DALAM HENING MALAM AKU MENCARIMU

Saturday, December 13, 2014

Assalamualaikum & salam sejahtera.


Dalam Hening Malam Aku MencariMu




Dalam hening malam, aku mencari hatimu...
Dalam hening malam, aku mencuri resahmu...
Dalam hening malam, aku membatas anganku...
Dalam hening malam, aku menyirat rinduku...

Di malam ini di mana kau berlabuh?
Di malam ini lelapkah dalam buaian mimpi?
Di malam ini tengah menekuri cakrawala?
Di malam ini seperti dulu biasa kita lakukan berdua?

Aku mencarimu dalam malam...
Aku mencarimu dalam gelap...
Aku mencarimu dalam sepi...
Aku mencarimu lewat baitmu...

Aku menemuimu dalam rindu...
Aku menemuimu dalam hati...
Aku menemuimu dalam damai...
Aku menemuimu dalam abadi...

Terima kasih kerana menyinta...
Terima kasih dalam tidur mahupun jaga...
Terima kasih beri kenyamanan dalam kesamaran...
Terima kasih dengar ungkapan resah ini...

Penyair Sepi
Ana Solehah DI
Disember 2014


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe