SINOPSIS NOVEL TIKA CINTA BERSUARA

Monday, March 03, 2014

Assalamualaikum....


Malam ni kita cerita about novel pulak. Novel ni dah dibeli sebulan yang lalu. Baru malam ni habis dibaca...4 hari jea pun untuk habiskan novel ni. Novel ni pada Ana memang best..belum pernah baca lagi hasil tulisan penulis ni, kira first timer laa ni. For me, klau korang tak baca meme rugi ler.
Seriously meme suspen ...kihkih. Try baca, sure tak bosan punya.

Novel Tika Cinta Bersuara – Eila Iraiena


Ini lah dia SINOPSIS novel Tika Cinta Bersuara.

Atika Azlea dan Sarah Umaira ibarat sepassang kembar biarpun mereka lahir dari rahim yang berbeza. Keakhraban mereka menimbulkan cemburu dan dendam dalam hati sehingga menyebabkan Sarah Umairah kehilangan seluruh hidupnya.

Apabila e-mel yang dihantar tidak dibalas dan mimpi buruk yang datang bertandang tiba-tiba, memaksa Atika Azlea membuat keputusan untuk pulang semula ke Malaysia setelah lapan tahun merantau. Dan tanpa pengetahuannya, ada kejutan yang sedang menantinya!

"Aku janji... aku akan cari dia sampai dapat. Aku tak akan berhenti selagi dia tak dihadapkan ke muka pengadilan. Kau bantu aku ya... Sarah."

P/S: Bila jalan yang dilalui semakin berliku, bila harapan yang menggunung mula terlerai dan semangat yang membara hampir terpadam... mampukah Atika Azlea menunaikan janjinya? Atau... adakah dia gagal...


Pendapat Saya:

Novel Thriller yang boleh dikategorikan terbaik. Memang best dan bila baca, kita macam tak sabar nak tahu ending dia...especially pembunuh Sarah yang sebenar. Setiap plot penceritaan sentiasa buat kita berdebar-debar.

Ada perkara ghaib yang melangkaui akal fikiran manusia. Contoh boleh berhubung dengan dunia roh. Keistimewaan yang dianugerahkan kepada Atika Azlea.

Memang terbaiklah penulis ni...

You Might Also Like

3 comments

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe