23 TAHUN YANG LALU

Wednesday, May 06, 2015

Assalamualaikum & salam sejahtera.


Tarikh Keramat 6 Mei 2015, hari ini dalam sejarah...
Macamana boleh menjadi hari sejarahku pula?? ... huhuhu

lmbas kembali nostalgia 23 tahun yang lalu. Macamana aku boleh tak ingat apa-apa yea...??
Opkos laa... kan ke masa tu Ana baru lahir ke dunia... hehehe... dilahirkan seperti kain putih.

Kini, bila dah berusia 23 tahun, berbagai pengalaman yang dirasa... Justeru, yang Ana inginkan hanyalah yang terbaik saja yang datang...
Yang tak baik tu pi main jauh-jauh... Syuhhhhh...

Doa serta harapan semoga Encik Jodoh segera memunculkan diri, kikiki...
Kalau tak muncul jugak, kena tunggu pulak tahun depan... hahaha... buat wish baru.

Sahabat yang wish kat Ana, terima kasih banyak-banyak. Yang malu-malu kucing tu hanya inbox jer... hehehe, nak malu buat per??

Okeylah korang semua, dengarkanlah puisi ni dari Ana yea...




PUISI HARI LAHIRKU

Hari demi hari terlewati….
Perlahan tapi pasti…
Sudah seberapa jauhkah aku melangkah?
Apakah sepanjang usiaku yang bertambah hari ini?
Atau hanya bayangku saja yang mendahuluiku
Sementara aku tetap di sini

Daun berguguran satu persatu
Tanpa terasa umurku pun bertambah setiap waktu
Semua terjadi kerana izinMu
Hari ini aku menuju satu puncak tangga yang baru
Kerana ku kan membuka lembaran baru
Untuk sisa jatah umurku…

Jika aku dihadiahi umur setahun lagi
Akankah aku lebih baik dari tahun lalu?
Kutatap wajahku di depan cermin
Hanya kerut saja yang bertambah

Tapi… cuba aku tengok ke belakang
Ternyata aku masih banyak berhutang
Ya, berhutang pada diriku…
Kerana ibadahku yang masih sederhana…

Kuraba dahiku…
Astagfirullah, sujudku masih jauh dari khusyuk
Kutimbang keinginanku….
Hmm… masih lebih besar duniawiku

Ya Allah….
Akankah aku masih bertemu tanggal dan bulan yang sama di tahun depan?
Akankah aku masih merasakan rasa ini pada tanggal dan bulan yang sama di tahun depan?
Masihkah aku diberi kesempatan?

Ya Allah….
Titis airmataku adalah tanda kelemahanku
Rasa sedih yang mendalam adalah penyesalanku
Astagfirullah…

Jika Engkau izinkan hamba bertemu tahun depan
Izinkan hambaMu ini, mulai hari ini lebih khusyuk dalam ibadah
Timbangan dunia dan akhirat hamba seimbang…
Sehingga hamba mampu sempurna sebagai khalifahMu…

Hamba sangat ingin melihat wajahMu di sana…
Hamba sangat ingin melihat senyumMu di sana…

Ya Allah…
Izinkanlah…

Sob... sob... sob...

Akhir kalam... Laillahaillallah...

You Might Also Like

4 comments

  1. huhuuhu...sedihnya terasa macam taknak membesar je kan..tapi tak boleh...
    and selamat hari lahir Ana!
    (tak sangka sebaya..hehehehe)

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe