KUMPULAN PUISI (20)

Monday, December 02, 2013


Assalamualaikum....salam pagi minggu. Pagi ni gerimis kat sini....sejak malam tadi Ana rasa. Pepagi ni tak tau apa nak buat...boring lak, jadi Ana pun tenguk2 laa keje apa yang ada. Korang tau apa, Ana jumpa puisi2. Ana memang meminati puisi sejak dari dulu lagi. Ana ada puisi2 yang nak dikongsikan kat sini. Bagi yang tengah cari2 puisi tu...tak yah susah2...haaa...ni ade untuk korang.

Jadi Ana harap korang hayati betul2 tau. Puisi ni sesuai untuk yang tengah resah merindu...kekeke. Lepas baca jangan lupa cepat2 copy & paste hantar kat korang punya fren..hahaha.

Jom kita hayati puisi2 jiwang karat lagi tangkap cintan ni ( bukan meggi..ok! ). Semoga pagi anda seceria hati anda.... 
                                          

                                         Kerinduan Yang Membunuhku                                           

Nanti..
Apakah kau masih mengingat diriku,,,
Mengingat kenangan kita..
Aku tak tau..

Apakah benar kau pergii..
Aku tak percaya itu,,
Aku ingin kau tetap di sini..
Bersama ku selalu..

Biarkan waktu berhenti saat kita berdua,,
Melewati hal yang indah,,
Tak menjadi kenangan,,
Tapi hal yang selalu aku jalani..

Bawalah kerinduan ini..
Tak mampu ku menahanmu..
Tapi...aku sedar..
Rindu ini membunuhku..........



 Tenggelam Dalam Sepi

Tenggelam aku dalam kesunyian
Terpaku aku dalam kerinduan
Kerinduan akan seseorang yang ku sayang

Akan kah dia akan datang
Mengubati hatiku yang sedang bimbang
Ku tak mau hatiku hilang
Ditiup angin dan diambil orang

Kuingin kau yg memilikinya
Karena kau orang yang ku sayang
Ku tak mau kau menghilang

Cinta ,,,
Kasih dan sayang
Hanya untukmu seorang..
Jangan biarkan perasaan ini terbang
Hidupku kan terasa hampa jika ku tanpa dirimu..
Kau lah permata hatiku,..
Penerang jalanku..
Penenang jiwaku..

Rasa rinduku padamu tak bisa lekang
Sebelum kau menjadi milikku seorang
Aku merindukanmu sayang



Puisi Cinta Terpendam

Ku terdiam dalam seribu palsu
Merenungi hatiku yang kian terasa pilu
Tak mampu ucapkan rasa rindu
Hingga terluka dalam hatiku

Waktu berjalan terus tanpa henti
Kamu yang kurindukan terus kunanti
Tak mampu kuungkapkan rasa ini
Rasa yang begitu indah dalam jiwa ini

Aku yang telah melukai hatiku
Kini penyesalan hadir dibenakku
Cinta terpendam membuatku layu
Dalam hidupku yang tak mampu…ucapkan cintaku untukmu…



Sang Pujaan Hati

Jiwa…………
Terbumbung di antara derasnya air hujan,
Aku terbatu menatap sang pujaan hati
Seraya berkhayal, akan kah dia jadi milikku…

Akan kah emas takdir kehidupan, sudi menghampiri
Cinta…….
Begitu gelora, namun terpendam bersama hujan yang senja,
Aku hanya mampu menatapnya, tapi tersudut tuk lafazkan

Kini aku bersila, duduk di antara sumber niaga,
 Sambil menulis puisi yang hanya aku,
 Jiwa dan hatiku mengerti.
Puisi bagiku………
Adalah ungkapan hati yang tak dapat dilantunkan,
 Ia hanya bisa dijabarkan, dari huruf yg membentuk kalimat-kalimat nurani.

Cinta yang terpendam…………
Begitu pedih menyayat hati, dia pilu tuk menahan,
Namun takut tuk tuturkan, kerana paras tak semerbak arjuna,
 Kerana harta tak sekaya bangsawan,
 Hanya hati setulus murni yang dimiliki, sungguh tak cukup menampung rindu.

Cinta………..
Takkan pernah sama seperti dulu…….
Takkan berpihak pada yang layu………
Takkan singgah di hati pilu………
Itu yang pantas untuk diriku………








You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe