KISAH BETUL PUNYA - JENAKA (2)

Thursday, May 14, 2015

Assalamualaikum & salam sejahtera.





Malam semalam saya terkejut bila nampak kucing saya sadang gigit tengkuk arnab jiran. Saya pun tepuk kepala kucing saya supaya lepaskan arnab jiran tu. Bila saya periksa arnab tu, saya tengok ia dah mati.

Ah sudah! Harga seekor arnab mau rm200. Dahlah jiran saya tu jenis panas baran. Bulan lepas dia lempang bini dia sebab kasut bersepah depan rumah. Apa lagi....cepat-cepat saya pergi basuh arnab tu bersih-bersih dan keringkan guna hair dryer.

Lepas tu saya letak balik dalam sangkar nya konon-konon arnab tu mati dalam sangkar la kan. Pagi ni saya dengar jiran saya membebel marah-marah tapi saya buat bodoh je.

Tetibe jiran ternampak saya dan cakap;

"Ko tau tak arnab aku dah mati?!"

"....err....err...."

Saya punyalah cuak takut dia tau kucing saya yang bunuh arnab dia. Saya cuma geleng kepala je tak berani nak bukak mulut.

Jiran saya sambung;

"Yang aku geram arnab tu dah aku tanam kat belakang rumah semalam, tapi tah sapa lah yang dah korek keluakan balik, plak tu rajin dia bersihkan bangkai arnab tu. Yang buat aku lagi marah dia boleh letak balik bangkai yang dia dah bersihkan tu dalam sangkar. Kalau aku dapat sapa orangnya memang jadi bangkai jugak gamaknya"....

Gulp! Saya rasa nak pindah rumah masa tu gak.


P/S: Moral of the story - JGN MSUK CAMPUR URUSAN BINATANG...

You Might Also Like

6 comments

  1. hahahaha..rupanya kucing awak yg p gali kubur arnab tu...pastu awak pulak ingat kucing awak bagi mati arnab tu...hahahaha..memang owner dia akn jadi pelik..tapi giler panas baran dia..bini dia pun dilempang sebab kasut tak susun je...mesti bini dia tersangat penyabar kan...kalau Fida...dah lama angkat kaki

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki... kalau tau kucing yang gali, mati hidup balik pun takkan gigih mandikan arnab tu... hahaha

      Delete
  2. Ha6 lawak jugaklah bila baca...menceriakan hari yang suram ni....

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. terima kasih sudi singgah Ainathirah... :)

      Delete

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe