HIJRAH CINTA

Sunday, April 13, 2014

Assalamualaikum w.b.t...
Malam ni kita tak ada kerja nak buat..
jadi kita buat-buat ada kerja...
kita rasa nak korang hayati lagu ni bersama lirik dia...
Lagu ni sebenarnya Ana tak pernah dengar, baru first time dengar laa kiranya ni...
Lagu ni sahabat Ana yang bagi petang tadi suruh Ana dengar...
Huh...hahaha, cair dengar lagu ni...lirik dia mengancam habiss!!
Sebetulnya Ana tak tahu macam mane nak terjemahkan maksud dia...
Sahabat Ana kata lagu  ni membawa maksud seseorang yang nak pergi tinggalkan dunia ni...dan tinggallah orang-orang yang dikasihi semua.... 
Kalau dihayati betul-betul lirik dia memang sedih...
Buat sahabat Ana yang cute tu (takyah mention nama...secret!!)  thanks beb...kaulah sahabat, kaulah teman...hahaha



Lirik Lagu Rossa - Hijrah Cinta


Pada hari bulan tahun
Detik menit diriku bernafas
Ada gelombang mengerah
Memaksaku menghentikan semua


Ku hentikan kegilaan hidup
Denganmu jiwa ini terisi
Aku mencintai engkau
Begitu besar tak terbandingi


Namun bila saatnya
Aku harus pergi juga
Tinggalkan engkau, tinggalkan semua


Hijrah cintaku menguatkan alasanku
Untuk menjadi manusia lebih baik
Namun saat sinarnya datang menjemputku
Mana mungkin aku berlari


Aku harus meninggalkan semua cinta ini
Dan bila nanti bertemu dia, ku mohonkan
Kembalikanlah kami, satukanlah lagi
Di surga-Mu ya Allah


Segunung kepingan dinar
Tak bisa mengalahkan kilau cintaku
Bahagia ku melihatmu
Mampu tersenyum kalahkan getir


Namun bila saatnya 
Aku harus pergi juga
Tinggalkan engkau, tinggalkan semua


Hijrah cintaku menguatkan alasanku
Untuk menjadi manusia lebih baik
Namun saat sinarnya datang menjemputku
Mana mungkin aku berlari


(Hijrah cintaku menguatkan alasanku)
(Untuk menjadi manusia lebih baik)
Namun saat sinarnya datang (menjemputku)
(Mana mungkin aku berlari)


Aku harus meninggalkan semua cinta ini
Dan bila nanti bertemu dia, ku mohonkan
Kembalikanlah kami, satukanlah lagi
Di surga-Mu ya Allah
Di surga-Mu ya Allah


You Might Also Like

2 comments

Like us on Facebook

Cbox

Subscribe